Pojazdy użytkowe z windami załadowczymi dla wydajnej logistyki
Pojazdy użytkowe mają kluczowe znaczenie w procesach logistycznych i łańcuchu dostaw. W transporcie towarowym zapewniają one dotarcie towarów tam, gdzie są potrzebne. Najpóźniej w punkcie dostawy – w logistyce ostatniej mili – windy załadowcze odgrywają decydującą rolę. Są one niezbędnym elementem nowoczesnych pojazdów użytkowych i pomagają uczynić obsługę towarów bezpieczniejszą, szybszą i bardziej ergonomiczną. Jako ogniwo łączące pojazd z przeładunkiem towarów, decydują one o wydajności codziennej pracy.
Jako producent, BÄR projektuje swoje windy załadowcze Cargolift dla określonych typów pojazdów i dla pojazdów o określonej dopuszczalnej masie całkowitej (DMC). Pojazd odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu optymalnej integracji windy załadowczej Bär Cargolift z procesem załadunku. Dlatego poniżej przedstawiamy portfolio produktów Bär Cargolift, w zależności od pojazdu:
- Pojazd skrzyniowy (furgonetka) / van
- Podwozie samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 t
- Samochody ciężarowe o średniej ładowności o dopuszczalnej masie całkowitej do 18 t
- Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 t
- Samochody ciężarowe z niskim sprzęgiem
- Samochody ciężarowe z przesuniętym dyszlem
- Przyczepy z obrotnicą
- Przyczepy z osią centralną
- Naczepy miejskie
- Naczepy
- Samochody ciężarowe długie / zestaw naczepa-naczepa
- Systemy z nadwoziem wymiennym BDF
Zalecany produkt do danego procesu załadunku można również znaleźć w wyszukiwarce produktów MyCargolift.

Pojazd skrzyniowy (furgonetka) / van
Samochody skrzyniowe (furgonetki) – zwane również vanami – są zwrotnymi towarzyszami w obszarach miejskich. W przypadku wind załadowczych Bär VanLift maksymalny dopuszczalny udźwig może być ograniczony przez producenta pojazdu. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej VanLift, a dokładniej w informacjach o instalacji, a także na portalach producentów nadwozi.
Dla samochodów skrzyniowych BÄR oferuje windy załadowcze VanLift:
- BC 600 A2V ze składaną platformą FreeAcccess
- BC 500 A2V ze składaną platformą FreeAcccess
- BC 500 S2V z szeroką platformą Standard
- BC 600 S2V z szeroką platformą Standard
Co oznacza nazwa produktu? W skrócie:
Skrót BC oznacza „Bär Cargolift“, po którym następuje udźwig (np. 600 kg), A oznacza FreeAccess (pionowa, składana pionowo platforma), względnie S oznacza Standard (platforma pionowa), 2 oznacza dwa cylindry, V oznacza van. Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Podwozie samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 8 t
W klasach lekkich pojazdów ładowność odgrywa kluczową rolę w dostawach do centrów miast. Windy załadowcze Cargolift o udźwigu 750 kg są zwykle używane w samochodach dostawczych o masie całkowitej od 3,5 do 8 t.
Dla podwozi samochodów dostawczych BÄR oferuje:
- BC 750 S2L jako lekka wersja dla większej ładowności
- BC 750 S2S jako mocny pakiet z wysokim momentem obciążenia
- BC 750 S4 ze stałą osłoną przeciwnajazdową i czterema cylindrami
- BC 750 A2L ze składaną platformą FreeAccess
Skrót BC oznacza „Bär Cargolift“, po którym następuje udźwig (tutaj 750 kg), S oznacza Standard (platforma pionowa), względnie A oznacza FreeAccess (platforma pionowa, składana pionowo), 2 oznacza dwa cylindry, a kolejna litera jest wyjaśniona na powyższej liście. Więcej informacji można również znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Samochody ciężarowe o średniej ładowności o dopuszczalnej masie całkowitej do 18 t
Ładowność ma również często kluczowe znaczenie dla samochodów ciężarowych o średniej ładowności i dopuszczalnej masie całkowitej do 18 t. BÄR oferuje następujące windy załadowcze Standard Cargolift dla tej klasy pojazdów, których platforma jest umieszczona pionowo z tyłu pojazdu w pozycji do jazdy:
- BC 1000 S2 jako lekka wersja zapewniająca większą ładowność
- BC 1000 S4 jako mocny pakiet z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 150 S jako lider w kategorii cena/jakość z przystępnym zakresem wydajności
- BC 1500 S4L jako lekka wersja zapewniająca większą ładowność z szeroką gamą dodatkowego wyposażenia.
- BC 1500 S4 jako mocny pakiet z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Alternatywą są składane windy załadowcze Cargolift, jeśli pomoc przy załadunku nie powinna zakrywać tylnego portalu:
- BC 1000 F2
- BC 1000 F4 z kompensacją nachylenia
- BC 1500 F2
- BC 1500 F4 z kompensacją nachylenia
Jeśli drzwi pojazdu mają pozostać swobodnie dostępne, odpowiednie są grupy produktów RetFalt i Ret/HydFalt chowane pod nadwoziem pojazdu:
- BC 1500 R21 z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 1500 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 1500 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie

Samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 t
Ciężkie samochody ciężarowe są nieodłączną częścią profesjonalnej logistyki – zarówno w logistyce żywności i napojów, jak i ogólnie w transporcie dystrybucyjnym. Wynika to z faktu, że towary są często transportowane z punktu przeładunkowego, takiego jak magazyn lub terminal, do sklepów, klientów końcowych lub różnych odbiorców na określonym obszarze przy użyciu samochodów ciężarowych z windami załadowczymi Bär Cargolift do podnoszenia towarów do pojazdu lub rozładowywania ich w miejscu przeznaczenia.
Jako „windę załadowczą” w rozumieniu windy załadowczej Standard Cargolift z pionową platformą montowaną z tyłu samochodu ciężarowego, BÄR oferuje w tej klasie wagowej:
- BC 2000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2000 S4V z regulowaną osłoną przeciwnajazdową dla samochodów ciężarowych z przesuniętym dyszlem
- BC 2500 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4V z regulowaną osłoną przeciwnajazdową dla samochodów ciężarowych z przesuniętym dyszlem
- BC 3000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Alternatywą są również składane windy załadowcze Cargolift, które nie muszą być przemieszczane w celu załadunku na rampie i są potrzebne rzadziej:
- BC 1500 F2
- BC 1500 F4 z kompensacją nachylenia
- BC 2000 F2
- BC 2000 F4 z kompensacją nachylenia
Windy załadowcze RetFalt i Ret/HydFalt, chowane pod nadwoziem pojazdu, są również ukryte pod samochodem ciężarowym:
- BC 2000 R41 z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 2500 R41 z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 3000 R41 z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 2000 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 2000 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie

Samochody ciężarowe z niskim sprzęgiem
Samochód ciężarowy z niskim sprzęgiem to pojazd użytkowy, który został specjalnie zaprojektowany do transportu przyczep z niskim sprzęgiem. BÄR oferuje windy załadowcze Standard Cargolift z hydraulicznie regulowaną osłoną przeciwnajazdową jako „windy załadowcze” do samochodów ciężarowych z niskim sprzęgiem lub dla systemów z dolnym sprzęgiem: Jeśli samochód ciężarowy jedzie z podłączoną przyczepą, osłona przeciwnajazdowa pozostaje złożona do góry. Jeśli przyczepa jest zaparkowana, a samochód ciężarowy kontynuuje jazdę w trybie solo, osłona przeciwnajazdowa jest składana hydraulicznie za pomocą elementu sterującego:
- BC 2000 S4U z hydraulicznie regulowaną osłoną przeciwnajazdową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4U z hydraulicznie regulowaną osłoną przeciwnajazdową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Alternatywą są windy załadowcze RetFalt Cargolift, chowane pod nadwoziem pojazdu, które wykorzystują wspornik wahadłowy do blokowania platformy na wysokości osłony przeciwnajazdowej, jeśli samochód ciężarowy jedzie bez przyczepy:
- BC 1500 R4U z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 2000 R4U z platformą pojedynczo składaną ręcznie
Czy widzisz związek z tymi nazwami produktów? Brawo!
BC = „Bär Cargolift“
Liczba (np. 2000) = udźwig
Litera = system Cargolift: S = Standard, R = RetFalt
Liczba (na przykład 4) = liczba cylindrów
U = sprzęg dolny lub sprzęg niski
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Samochody ciężarowe z przesuniętym dyszlem
Jeśli osłona przeciwnajazdowa musi mieć zmienną pozycję – na przykład do montażu na samochodzie ciężarowym z przesuniętym dyszlem – do akcji wkracza specjalna winda załadowcza Standard Cargolift: Osłona przeciwnajazdowa BC S4V może być regulowana w pionie w czterech stopniach i w poziomie w siedmiu stopniach.
BÄR oferuje tę windę załadowczą Cargolift w dwóch wersjach:
- BC 2000 S4V z regulowaną w pionie i w poziomie osłoną przeciwnajazdową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4V z regulowaną w pionie i w poziomie osłoną przeciwnajazdową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
A nazwa produktu? Składa się z:
BC = „Bär Cargolift“, udźwig (np. 2000 kg), S = Standard (platforma pionowa), 4 = cztery cylindry, V = osłona przeciwnajazdowa o zmiennym położeniu.
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Przyczepy z obrotnicą
Naczepy z obrotnicą są wykorzystywane w różnych gałęziach przemysłu, zwłaszcza do transportu długich i nieporęcznych towarów.
Jeśli z tyłu przyczepy z obrotnicą jest mało miejsca, BÄR oferuje następujące windy załadowcze Standard Cargolift:
- BC 2000 S4A z krótką przestrzenią montażową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4A z krótką przestrzenią montażową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Ewentualnie następujące dostępne windy załadowcze Cargolift z grupy produktów Ret/HydFalt:
- BC 1500 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 2000 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 1500 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie
- BC 2000 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie
Skąd wzięła się nazwa produktu? W skrócie:
BC = „Bär Cargolift“
Liczba (np. 2000) = udźwig
Litera = system Cargolift: S = Standard, R = RetFalt, H = HydFalt
4 = Liczba cylindrów
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Przyczepy z osią centralną
W przypadku przyczep z osią centralną, oś (osie) są zwykle umieszczone pośrodku pod nadwoziem, pozostawiając dużo wolnej przestrzeni z tyłu. Często montowane są tam mocne windy załadowcze, zwane w BÄR Standard S4 Cargolift:
- BC 2000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 3000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Zastanawiasz się, co oznacza ten skrót? W skrócie:
Skrót BC oznacza „Bär Cargolift“, po którym następuje udźwig, S = Standard, 4 oznacza cztery cylindry.
Więcej informacji na temat nazwy produktu można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Naczepy miejskie
Jak sama nazwa wskazuje, naczepa miejska jest używana do ruchu dostawczego w centrum miasta.
Naczepy miejskie są często wyposażone w windy załadowcze RetFalt Cargolift, chowane pod nadwoziem pojazdu:
- BC 2000 R4K z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 2500 R4K z platformą pojedynczo składaną ręcznie
Jako „windę załadowczą” za nadwoziem pojazdu można wybrać następujące windy załadowcze Standard Cargolift:
- BC 1000 S4 jako mocny pakiet z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 1500 S4L jako lekka wersja dla większej ładowności
- BC 1500 S4 jako mocny pakiet z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Jak powstaje nazwa produktu? Całkiem proste wyjaśnienie:
BC = „Bär Cargolift“
Liczba (np. 1000) = udźwig
Litera = system Cargolift: R = RetFalt, S = Standard
4 = Liczba cylindrów
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Naczepy
Naczepy to niezmotoryzowane pojazdy użytkowe, które w połączeniu z ciągnikiem siodłowym tworzą zestaw. Są one wykorzystywane do transportu towarów – głównie na duże odległości – i często wymagają pomocy przy załadunku.
Windy załadowcze RetFalt Cargolift, chowane pod nadwoziem pojazdu, są często używane do naczep. Zostały one zaprojektowane bezpośrednio dla rozstawu ramy 1300 mm i są szybko montowane do ramy T z wytłoczonym zawieszeniem:
- BC 2000 R2T z platformą pojedynczo składaną
- BC 2000 R4T z pojedynczo składaną platformą, z wysokim momentem obciążenia
- BC 2000 R4C z pojedynczo składaną platformą do naczep z osią skrętną, z wysokim momencie obciążenia
- BC 2500 R4T z pojedynczo składaną platformą, z wysokim momentem obciążenia
- BC 2500 R4C z pojedynczo składaną platformą do naczep z osią skrętną, z wysokim momencie obciążenia
Następujące windy załadowcze Standard Cargolift mogą być używane jako „windy załadowcze” do naczep:
- BC 2000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 2500 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
- BC 3000 S4 z wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Co kryje się za nazwą produktu? Krótkie wyjaśnienie:
BC = „Bär Cargolift“
Liczba (np. 2000) = udźwig
Litera = system Cargolift: R = RetFalt, S = Standard
4 = Liczba cylindrów
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Samochody ciężarowe długie / zestaw naczepa-naczepa
W przypadku długiego samochodu ciężarowego – zwanego również zestawem naczepa-naczepa – ciągnik siodłowy ciągnie dwie naczepy. W przypadku windy załadowczej na przedniej naczepie oznacza to zmodyfikowany rozstaw ramy w połączeniu z niskim sprzęgiem. BÄR oferuje specjalne windy załadowcze Standard Cargolift do tego zastosowania:
- BC 2500 S4T z hydraulicznie regulowaną osłoną przeciwnajazdową, wysokim momentem obciążenia i szeroką gamą dodatkowego wyposażenia
Czy masz pojęcie, jak powstaje ten produkt? Dokładnie:
BC = „Bär Cargolift“
2500 = udźwig
S = Standard (platforma pionowa z tyłu pojazdu)
4 = Liczba cylindrów
T = naczepa
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.

Systemy z nadwoziem wymiennym BDF
Systemy z nadwoziem wymiennym BDF to modułowy system logistyczny, który umożliwia szybką wymianę nośników ładunku, tzw. nadwozi wymiennych, na samochodach ciężarowych. Nadwozia wymienne BDF są znormalizowane i elastycznie wymienne. Systemy BDF znajdują zastosowanie w transporcie drobnicowym, spożywczym, przemysłowym i dystrybucyjnym.
Samochód ciężarowy może być wyposażony w windę załadowczą Ret/HydFalt Cargolift, chowaną pod nadwoziem pojazdu, jako pomoc przy załadunku. Te chowane pod nadwoziem pojazdu podesty umożliwiają automatyczne zatrzymywanie wzdłuż szyny prowadzącej w celu szybkiego i elastycznego załadunku i rozładunku różnych rozmiarów nadwozi wymiennych:
- BC 1500 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 2000 R42 z platformą dwukrotnie składaną ręcznie
- BC 1500 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie
- BC 2000 H42 z platformą dwukrotnie składaną hydraulicznie
- BC 1500 R4U z platformą pojedynczo składaną ręcznie
- BC 2000 R4U z platformą pojedynczo składaną ręcznie
Co mówi nazwa produktu? Krótkie wyjaśnienie:
BC = „Bär Cargolift“
Liczba (np. 2000) = udźwig
4 = Liczba cylindrów
Więcej informacji można znaleźć w artykule na temat kodu typu Bär Cargolift.
Podsumowanie
Pojazd ma kluczowe znaczenie przy wyborze odpowiedniej windy załadowczej Bär Cargolift. Ponieważ na „ostatniej mili” ładunek musi bezpiecznie dostać się do pojazdu i z niego wydostać.
Zastanawiasz się, jak znaleźć odpowiednią windę załadowczą? Wyszukiwarka produktów MyCargolift » z pewnością może Ci pomóc.
Czy wiesz już, z której windy załadowczej Cargolift chcesz korzystać? W takim przypadku zaleca się sprawdzenie dokładnej sytuacji montażowej w celu optymalnego dostosowania windy załadowczej Cargolift do pojazdu. BÄR oferuje w tym celu program do obliczania wysokości montażu.
Winda załadowcza Bär Cargolift często staje się osłoną przeciwnajazdową pojazdu. Certyfikaty zabezpieczenia przed najechaniem dla aktualnej gamy produktów można znaleźć w Internecie »
W razie dalszych pytań osoby do kontaktu » chętnie udzielą pomocy.